MATEMATIČNO LIKOVNE DELAVNICE ZA NADARJENE od 7. do 9. razreda

Matematika je lahko uporabna v vsakdanjem življenju, lahko pa je tudi kot popestritev in prijetno druženje. Le verjemite in preberite si naslednji prispevek.

Mandale

Avtorica matematične delavnice: Suzana Kranjec
Avtorica likovne delavnice: Helena Angelski
Tehnična podpora pri izvedbi delavnice: Barbara Kastelec

Pripomočki in  viri:
http://www.mandala.si/risanje_otroci.html
http://tvslo.si/predvajaj/mandala/ava2.95229198/
http://www.geogebra.org/cms/

Cilji:
Pri matematični delavnici
Učenci uporabljajo pridobljeno znanje pri rednih urah matematike, to je zrcaljenje čez premico, točko, risanje krogov, lokov, risanje simetrale kotov, simetrale daljic, delitev daljice na n enakih delov. To so vsebine, ki jih poznajo učenci sedmih, osmih in devetih razredov. Spoznajo delo s programom Geogebra in s pomočjo programa Geogebra izdelajo mandale.
Pri likovni delavnici
Učenci naredijo analizo slikovnih primerov:
Na kakšen način so razporejene barvne ploskve po površini?
Kako dosežemo izraznost vzorca in oblik?
Kako kombiniramo barvne ploskve za dosego kontrasta ali harmonije?
Praktično spoznavanje s tehniko in postopkom poslikave na steklo in poslikava mandal.

Šolski program v osnovni šoli predvideva v učni vsebini pri predmetih kot so kemija, fizika in biologija, da se učenci na znanstven način seznanijo z elementi narave. Na primer opazovanje celic organizmov pod mikroskopom. Morda ne poznajo tega izraza, vendar pogosto opazujejo strukture mandal. Pri pouku matematike, predvsem pri geometriji, učenci rišejo krog, kocko, trikotnik, tetraeder (četverec), oktaeder (osmerec), ikozaeder (dvanajsterec), ki so prav tako načini risanja mandal. Omenjeni predmeti temeljijo na znanstvenih dokazih (Pitagora). Učna snov likovnega pouka, kjer je poudarek na estetskem doživljanju, zajema risanje podobnih likov, kjer so izdelki popestreni z barvami.
Delavnice naj bi bile drugačna bolj dinamična oblika pouka. Učencem bomo  pokazali, s pomočjo Geogebre kako se vsakodnevno srečujemo z mandalami, ne da bi se tega zavedali. In vse to je matematika.
Učenci se z vsebinami iz mandal srečujejo od začetka šolanja. Težavnost vsebin je prilago-jena njihovemu razvoju, tematika pa se prilagaja tudi drugim vsebinam, ki jih sicer srečujejo pri pouku matematike. Učenci na ta način razvijajo logično mišljenje in spoznavajo sistematične pri¬stope pri reševanju naravoslovno, matematičnih logičnih problemov.
Pri učencih se preko spoznavanja in razumevanja spodbuja odprtost in sprejemanje  drugačnosti in izražanja drugih kultur.

Izvedba:
Delavnico smo izvedli 11.3. 2011 v popoldanskem času in to 4 šolske ure od 15. do 18.30 ure. Delavnice se je udeležilo 12. učencev od 7. do 9. razreda.

DELO V RAČUNALNIŠKI UČILNICI:
UVODNA MOTIVACIJA:
Z učenci smo skupaj pogledali film o mandalah, da so dobili predstavo kaj mandale sploh so. Iskali smo primere mandal v vsakdanjem življenju.

Prerez jabolka

Prerez jabolka

Prerez drevesnega debla

Prerez drevesnega debla

Idrijska čipka

Idrijska čipka

Ornament na kozolcu

Ornament na kozolcu

Rozete na katedrali

Rozete na katedrali

Sončnica

OBRAVNAVA SNOVI:

Predstavitev programa Geogebra s katerim smo risali mandale. Delo z Geogebro. Učenec Ervin s katerim že dlje časa sodelujeva je prikazal primere zrcaljenja, preslikav, za risanje mandal tako, da je uporabljal že obstoječe risbe, ki jih uvozil v program Geogebre. Učencem sem predstavila principe risanja s pomočjo ukazov zrcaljenja, vrtenja okrog točke, risanja kroga, risanja kota, simetrale kota in simetrale daljice, risanje krožnic, krožnih lokov. Predstavila sem jim že narisane primere mandal, za boljšo predstavljivost, nato pa so začeli ustvarjati sami s pomočjo metode poskušanja in napak, ter bili tako neverjetno ustvarjalni.
Nato so izdelano računalniško risbo v likovni ustvarjalni delavnici naredili »živo«.
ZAKLJUČEK:

Vsak učenec je mandalo stiskal v premeru 15 cm. Poleg tega jo je naložil v e – učilnico. Vsak učenec je uspel narisati svojo mandalo s pomočjo Geogebre. Učenci so napisali  mnenja o delu v računalniški učilnici s pomočjo programa Geogebra, in mnenje o mandalah nasploh.
Podali so tudi svoje ideje za nadaljnje delo.

Mandale, ki so jih ustvarili učenci z geogebro si lahko ogledate:

Mandala Anže, Mandala Ela, Mandala Tim, Mandala Žiga, Mandala Alksandra, Mandala Babara, Mandala Matija, Mandala Benjamin, Mandala Alenka, Mandala Ervin, Mandala Nataša

DELO V LIKOVNI DELAVNICI:
UVODNA MOTIVACIJA:

Učenci so na slikovnih primerih mandal opisali, kako so razporejene barvne ploskve za doseganje izraznosti vzorcev in oblik. Učenci so prepoznali kontrastne in harmonične barvne kompozicije. Ugotavljali so, kako sam obris barvne ploskve vpliva na izraznost vzorca.
OBRAVNAVA SNOVI:

Učenci so se spoznali z likovno tehniko poslikave na steklo. Če je kateri od učencev že uporabljal to likovno tehniko je delil z ostalimi učenci svojo izkušnjo. Učenci so najprej praktično poskusili na dodatnem materialu, kako se obnašata sama barva in kontura pri nanosu. Skupaj smo določili postopek poslikave mandal in kriterije za poslikavo mandal. Učenci so po svoji zamisli poslikajo mandale.
ZAKLJUČEK:

V  skupini smo si ogledali nastala dela in mandale vrednotili po zastavljenih kriterijih. Učenci so delili svoja mnenja o samem procesu izdelave in o likovnem izražanju drugih kultur.
Zapisali so mnenje o delu v likovni učilnici.

582__216x161_slika-11 583__216x161_slika-12 584__216x161_slika-13
585__216x161_slika-14 586__216x161_slika-15 587__216x161_slika-7
594__216x161_slika6 595__216x161_slika8 596__216x161_slika9
588__216x161_slika1 590__216x161_slika2 591__216x161_slika3
592__216x161_slika4 593__216x161_slika5 (1)

Mnenja učencev:

•    Delavnice so presegle moja pričakovanja.
•    Vse mi je bilo všeč.
•    Zelo sem navdušen in je vse nad mojimi pričakovanji. Pričakoval sem, da bomo risali s šestilom, več resnosti… Moja pričakovanja se niso izpolnila, ker je bilo bolj zabavno in vse na IZI.
•    Delavnice bi lahko izvedli na petek popoldne, ker se moram čez teden učiti.
•    Naučila sem se spretnosti v rokovanju z Geogebro.
•    Želim si, da bi bilo veliko takih delavnic.
•    Bilo je zelo dobro in v veselje in ni mi bilo žal, da sem prišla.
•    Dobro mi je uspelo narediti risbo mandale. Imel sem se vredu.
•    Z Geogebro so nastal dober vzorec in dobre linije.
•    Dobro sem naredila postavitev na računalniku.
•    Želim si v prihodnje več takih delavnic.
•    Ko sem pomagal pri Geogebri ostalim sošolcem sem se veliko novega naučil.
•    Bolje sem se naučila uporabljati različne barve za na steklo in naučila sem se uporabljati program Geogebra. Imela sem se super. Želim si več takih delavnic.
•    Bolje bi lahko barval, saj se pustil preveč prostora med barvo in konturo. Imel sem se super.
•    Ugotovila sem, kaj vse se da narisati z Geogebro. Zelo natančno sem obrobila s konturo. Super sem se imela na delavnici. Želim si, da se še prirejajo take delavnice.
•    Pričakoval sem, da bodo delavnice bedne. Pa niso bile, vendar bi bile lahko tudi bolj zabavne.

Ta vnos je bil objavljen v Nerazvrščeno. Zaznamek za trajno povezavo.